7.10.11

È arrivato il momento di fare le nostre scuse a Tim Cook

HO TROVATO QUESTO articolo di Rory Cellan-Jones della BBC. Racconta con straordinaria coincidenza quello che è successo anche a me. La notizia della morte di Steve Jobs trovata a tarda notte, 36 ore di lavoro ininterrotto, decine di cose da scrivere, interventi in radio e tv. Alla fine, solo adesso ho tempo di fermarmi e pensare a quel che è successo. E mi rendo conto di quanto il nostro giudizio su Tim Cook e la sua presentazione, poche ore prima l'annuncio della morte di Jobs, sia stata falsato. Pensavamo Cook fosse freddo, a tratti "bollito" su quel palco. Invece c'era tutta un'altra storia che stava andando avanti dietro le quinte

Money Quote: I called it a "dull debut", for Tim Cook, and said the verdict was that he must do better. But it is now clear that it was completely unfair to judge him on that performance in those circumstances or draw any conclusions about Apple's future under his leadership.

A proposito, Rory scrive anche un'altra cosa che mi ha colpito molto.

When I was woken with the news in the early hours yesterday, I went straight to Apple's website. It featured nothing but a simple black and white image of Steve Jobs, and the caption 1955-2011.

The simplicity and beauty of the design in that familiar font made a fitting tribute to a man who believed so passionately that form mattered as much as function. It was also quite extraordinarily moving.

That a corporate website should bring a lump to your throat might seem outlandish. But that is what Steve Jobs achieved with Apple - he inspired emotion about functional products by making them beautiful.

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